Seinäesillepanojen muistiinpanot
Visual merchandising eli visuaalinen myyntityö
Myymälässä on kohtaamisjärjestys. Se syntyy johdonmukaisesti suunnitellusta reitistä.
1. Etutila (ykköspöytä, A-alue)
uutuudet, ajankohtaiset tuotteet kampanjatuotteet
2. Keskitila
perusvalikoima
3. Seinustat
tuotteet näyttävästi esillä, mainosmateriaalia, houkutellaan asiakas osaston perälle
Kokonaisviestintä tarkoittaa jokaisessa mediassa näkyvää samaa teemaa oleva asia esim. lehdessä instagramissa ja kaupassa sisällä.
Esillepanoseinä rakennetaan usein modulaareista.
- 60 tai 90cm
- (Ripustus) piikki- etunäyttö
Paras myyntikorkeus on silmän ja vyön välillä (120-180cm)
Hitaimmmin myyvät- 180
Parhaiten myyvät- 120-180
Keskinkertaisesti myyvät- 80-120
Hitaasti myyvät- 80
Vertikaalinen ja horisontaalinen
Vertikaalinen esillepano on pystysuunnassa eli ylhäältä alas
- isot alhaalla pienet ylhäällä
- aina loogisesti etenevä
Vertikaalinen esillepano |
Horisontaalinen esillepano |
Kolmivärisointu- eli kaksi pääväriä ja kolmas tehosteväri
Etunäytössö pienet on edessä ja takana isot
Sivunäytössä taas vasemmalla pienet oikealla isot
Utuudet aina etunäyttöön
Fronttaus eli etuveto eli vetää tuotteet hyllyn etuosaan niin, että hylly näyttää täydeltä. Tätä menetelmää käytetään kaikissa kaupoissa.
Naama esille eli logo ja tuotteen nimi näkyy eteenpäin asiakkaalle.
Fifo eli first in, frist out eli uusin menee perälle että vanhin totaan ensimmäisenä.
Muista ryhmitä ja rytmitä!!
Valaistus on todella tärkeä sillä se ohjaa ihmisen huomiota.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti