maanantai 7. joulukuuta 2020

Seinäesillepanot

 Seinäesillepanojen muistiinpanot

Visual merchandising eli visuaalinen myyntityö

Myymälässä on kohtaamisjärjestys. Se syntyy johdonmukaisesti suunnitellusta reitistä.

      1. Etutila (ykköspöytä, A-alue)   
          uutuudet, ajankohtaiset tuotteet kampanjatuotteet
      
      2. Keskitila
          perusvalikoima

      3. Seinustat
          tuotteet näyttävästi esillä, mainosmateriaalia, houkutellaan asiakas osaston perälle 

Kokonaisviestintä tarkoittaa jokaisessa mediassa näkyvää samaa teemaa oleva asia esim. lehdessä instagramissa ja kaupassa sisällä.

Esillepanoseinä rakennetaan usein modulaareista.
  • 60 tai 90cm
  • (Ripustus) piikki- etunäyttö
Paras myyntikorkeus on silmän ja vyön välillä (120-180cm)

  Hitaimmmin myyvät- 180
  Parhaiten myyvät- 120-180
  Keskinkertaisesti myyvät-  80-120
  Hitaasti myyvät-  80

Vertikaalinen ja horisontaalinen

Vertikaalinen esillepano on pystysuunnassa eli ylhäältä alas
  • isot alhaalla pienet ylhäällä
  • aina loogisesti etenevä
Vertikaalinen esillepano



Horisontaalinen esillepano menee vaakasuunnassa. Horisontaali voi mennä joko väri tai koko jäjestyksessä tai jotain muuta.
Horisontaalinen esillepano



Kolmivärisointu- eli kaksi pääväriä ja kolmas tehosteväri

Etunäytössö pienet on edessä ja takana isot
Sivunäytössä taas vasemmalla pienet oikealla isot

Utuudet aina etunäyttöön

Fronttaus eli etuveto eli vetää tuotteet hyllyn etuosaan niin, että hylly näyttää täydeltä. Tätä menetelmää käytetään kaikissa kaupoissa.
Naama esille eli logo ja tuotteen nimi näkyy eteenpäin asiakkaalle.
Fifo eli first in, frist out eli uusin menee perälle että vanhin totaan ensimmäisenä.


Muista ryhmitä ja rytmitä!!

Valaistus on todella tärkeä sillä se ohjaa ihmisen huomiota.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Salon 4H Business labin layoutit ja sketchup

Business Labin tilojen luonnostelut ja sketchupit Tein 2 erillaista pohjapiirrosta käsin josta toista lähdin tekemään Sketchupilla.  Ensimmä...